news

Cooperation Agreement Between USJ Macao and the startup consulting company Sheree – Startup Place

2024-10-25

25/10/2024

University of Saint Joseph and Tilcy Consultoria Lda (Sheree – Startup Place) sign cooperation protocol to foster sustainable entrepreneurship and innovation through the Macau Academic Hub and Project Incubator in Lisbon.

On 18 October, at the opening session of the Biotech Innovation and Sustainability Forum, the University of Saint Joseph (USJ), represented by its Vice-Rector for Academic Research and Innovation, Professor Alexandre Lobo, and the consultancy company Tilcy Consultoria Lda, responsible for the Portuguese business incubator, Sheree – Startup Place, represented by its Administrator, Dr Higor Esteves, signed a cooperation protocol.

Sheree is accredited by the Portuguese IAPMEI and is a member of the RNI, the National Network of Incubators. Its aim is to support innovative, technology-based companies through mentoring services to develop scalable business models for different markets, promoting sustainable entrepreneurship through a culture of active citizenship, strengthening ties with society and contributing to a more responsible and dynamic innovation ecosystem.

The University of Saint Joseph is developing a project to implement an academic hub and project incubator in Lisbon, the Macau Academic Hub and Project Incubator, which, by linking China and Southeast Asia through the University’s incubation ecosystem, aims to serve the international student community, researchers and entrepreneurs, in all areas of knowledge and activity, as an international center for academic, scientific, educational, cultural and entrepreneurial cooperation, linking Asia, Europe, Portuguese-speaking countries and Latin America, through the Macau-Portugal axis.

Considering that the objectives of the two institutions complement each other, they have decided to sign this cooperation protocol with the following objectives:

1. Jointly organize and promote initiatives in the fields of entrepreneurship, business and culture, such as articles, training, research, roadshows, seminars, business meetings and events in general.
  2. Supporting entrepreneurs and the internationalization of micro, small and medium-sized companies.
  3. Sharing information on business opportunities and financial instruments available for business development.
  4. Logistical and operational support between both parties.

(Português)

Protocolo de Cooperação entre a Universidade de São José e a Sheree – The Startup Place

No passado dia 18 de Outubro na sessão de abertura do Biotech Innovation and Sustainability Forum, a Universidade de São José, representada pelo seu Vice-Reitor para a Investigação Académica e Inovação, Professor Alexandre Lobo, e a empresa de consultoria Tilcy Consultoria Lda., responsável pela incubadora de empresas portuguesa, Sheree – Startup Place, representada pelo seu Administrador, Dr. Higor Esteves, assinaram um protocolo de cooperação.

A Sheree, é uma incubadora acreditada pelo IAPMEI e faz parte da Rede Nacional de Incubadoras. Tem por objetivo apoiar empresas inovadoras e de base tecnológica, através de serviços de mentoria para o desenvolvimento de modelos de negócio escalonáveis e para diferentes mercados, promovendo o empreendedorismo sustentável através de uma cultura de cidadania ativa, fortalecendo os laços com a sociedade e contribuindo para um ecossistema de inovação mais responsável e dinâmico.

A Universidade de São José encontra-se a desenvolver um projeto de implementação de um um pólo académico e incubadora de projetos em Lisboa, Macau Academic Hub and Project Incubator, que, ligando a China e o Sudeste Asiático, através do ecossistema de incubação da Universidade, tem como objetivo servir a comunidade internacional de estudantes, investigadores e empreendedores, em todas as áreas do conhecimento e atuação, como um centro internacional de cooperação académica, científica, educacional, cultural e de empreendedorismo, ligando a Ásia, a Europa, os países de língua Portuguesa e a América-Ibérica, através do eixo Macau-Portugal.

Considerando que os objetivos das duas instituições se complementam, estas entenderam assinar este protocolo de cooperação tendo os seguintes objetivos:

1. Realização e divulgação conjunta de iniciativas, no âmbito do empreendedorismo, negócios e cultura, como artigos, formações, investigação, roadshows, seminários, encontros empresariais e eventos em geral;
  2. Apoio aos empreendedores e internacionalização de micro, pequenas e médias empresas;
  3. Partilha de informação sobre oportunidades de negócios e instrumentos financeiros disponíveis para o desenvolvimento de negócios;
  4. Apoio logístico e operacional entre ambas as partes.